Potvrzení přijetí zboží a hodnocení

Pomalu se blížíme k závěrečnému kroku nakupování na Aliexpress a tím je Potvrzení přijetí objednávky – Confirm Goods Received. Tímto krokem dáme Aliexpress na vědomí, že jsme zboží v pořádku obdrželi a Aliexpress tak může uvolnit peníze obchodníkovi. Avšak nepotvrzujte přijetí hned po obdržení balíčku. Zboží si pořádně zkontrolujte, zda není poškozené, zda obsahuje všechny části či je funkční. V neposlední řadě se vyplatí i porovnat jeho reálné vlastnosti, zda jsou shodné s popisem u zboží (materiál, barva atpod.).

Pokud tedy vše souhlasí a je v pořádku, můžeme přikročit k samotnému potvrzení o přijetí zboží. Přihlásíme se do svého účtu a vybereme položku My Orders. U dané objednávky klikneme na odrážku Track Order nebo View Detail. Obojím způsobem se dostaneme do detailu objednávky.

Hned v horní části detailu je zobrazeno tlačítko pro potvrzení převzetí. Zaškrtneme tedy produkt, který chceme potvrdit a klikneme na Confirm Goods Received. Systém se nás ještě jednou zeptá, zda opravdu chceme potvrdit přijetí, kliknutím na Confirm jej tedy o svém kroku ujistíme. Následně se nám objeví obrazovka, na které jsme informováni o tom, že objednávka je potvrzena a zároveň nás Aliexpress vyzývá k zanechání feedbacku. Ten můžeme hned odeslat nebo ho nechat na později.

Na závěr si tedy vše shrneme v bodech.

Před potvrzením přijetí zkontrolujeme funkčnost zboží, shodu popisu s realitou, nepoškozenost
Potvrzení převzetí zboží provedeme v menu My Orders – View details – Confirm Goods Received
Udělíme feedback
Pokud se projeví vada až po potvrzení převzetí, lze do určité doby ještě otevřít spor a zboží tak vyreklamovat.

Jakmile potvrdíte převzetí zboží, vyzve vás Aliexpress k udělení zpětné vazby, tzv. feedbacku. Ten slouží jako vodítko dalším nakupujícím a zajisté se jimi řídíte i vy samotní. Proto na udělování feedbacků nezapomínejte. I v tuzemských eshopech funguje podobné hodnocení, podle kterého se většina nakupujících řídí.

Samotné hodnocení můžete udělit ihned po potvrzení doručení zboží, nebo ho nechat na později, až si zboží pořádně „osaháte“. Odkaz k udělení feedbacku naleznete u příslušného zboží v My Orders nebo v menu My Aliexpress – Manage your Feedback. Obojí však až po potvrzení jeho přijetí.

Co se tedy všechno vyplňuje? Po rozkliknutí odkazu Leave Feedback se zobrazí název zboží a hned pod ním vidíte celkem pět zašedlých hvězdiček. Podle své spokojenosti uvážíte, kolik hvězd označíte. Hodnocení můžete udělit negativní (0-2 hvězdy), neutrální (3 hvězdy) a pozitivní (4-5 hvězd). Pod toto celkové hodnocení můžete připsat i krátkou poznámku v angličtině, klidně i za pomoci translatoru a popřípadě nahrát i obrázek.

Ve spodní části obrazovky na nás ještě čekají tři položky, které si přeje Aliexpress vyplnit. První se týká hodnocení popisu produktu na stránkách prodejce, tedy zda popis odpovídá skutečnému výrobku. Druhá otázka se týká komunikace s prodejcem, pokud však komunikace nebylo třeba, vždy dávám 5 hvězd (hodnocení se musí zadat, jinak nelze feedback odeslat). A třetí bod zjišťuje rychlost doručení zboží. Jakmile máte vše vyplněno, kliknutím na Leave Feedback hodnocení odešlete. Celá tahle procedura vám nezabere více jak 1 minutu.

Registrace na AliExpress.com
AliExpress Oficiální Aplikace
AliExpert.cz Aplikace

Výběr těch nejlepších produktů z AliExpress od ověřených prodejců. AliExpert je Váš AliExpress v češtině. Kupon Katalog